Tuesday, 9 December 2014

Kenapa Makan Supplement Tiada Kesan Malahan Makin Teruk Lagi [ Mesin basuh, sabun dan air]


Pertimbangkankan Situasi Ini


KAPASITI MESIN BASUH NI : 10KG

Jika kita masukkan:
BAJU 9KG - BAJU KERJA SUAMI PELUH2, BAJU ANAK-ANAK MAIN LUMPUR, BAJU KITA BERKEBUN.
SABUN 2 SUDU (Seperti arahan)

AIR SETENGAH AJE.
APA AKAN JADI?


Analogi MESIN BASUH vs CONSUME VITAMIN

Mesin basuh TAK CUKUP air, tak akan dapat cuci baju. dari baju suami tadi bau peluh, campur baju kita berkebun, baju suami tadi pun kena tanah!. baju tak bersih. Padahal matlamat kita masuk dalam mesin basuh nak bersihkan baju. Masuk sabun sepatutnya bau wangi, sabun jadi ketul2, TAK BERSIHLAH PENDEK KATA. 


Begitu juga kalau kita makan vitamin tapi TAK CUKUP air. PENYAKIT LAIN DATANG. Yang tak pernah sakit pinggang sakit pinggang, tak pernah mengantuk, mengantuk tahap dewa. Itu sebab ada mengadu makan vitamin kepuk2 tapi tak sihat-sihat. CHECK AIR CUKUP TAK? AIR YANG CUKUP PERLU untuk meng-efektifkan fungsi vitamin dalam badan.


Sekarang nampak tak kenapa ada dikalangan kita yang makan macam-macam supplement tapi tidak membuahkan hasil. Yang jerawat makin naik jerawatnya..yang gemuk makin gemuk badannya...Pastikan water intake anda cukup 3 litre sehari. Nak mudah macam saya beli satu botol air dalam 2 litre gitu bawak je ke mana-mana. Duduk rumah pun saya ada botol air sendiri..Kadang keluar pun kita bawak botol air tu. Orang tengok dia gelak je yelah botol air besar kot..hihi...



Salam Sayang
Hani

0 comments:

Disclaimer

Segala testimoni atau penulisan tentang produk yang dikongsikan dilaman ini bukan bertujuan merawat,mencegah,mendignose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat dari pakar kesihatan.

Copyright © Diary of My Life | Powered by Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com