Wednesday, 17 December 2014

Anda hanya perlukan 3 barang ini untuk buang parut jerawat!!

Bagaimana membuang parut jerawat dengan vitamin makanan tambahan

Bahan-bahan yang anda perlukan:-

  • 500 ke 1000mg vitamin C [ penggunaan untuk setiap hari ]
  • 200 ke 400 IU vitamin E [ untuk kegunaan dalaman dan luaran]
  • 15mg zink (penggunaan setiap hari ]

Arahan:

1. Ambil vitamin C setiap hari, satu daripada perkara terpenting vitamin adalah untuk meningkatkan sistem imun dan menyingkirkan toksin daripada badan. Vitamin C juga membantu menyingkirkan radikal bebas dari badan, radikal bebas ini akan sentiasa terbentuk dalam badan kita..kerja dia memusnahkan sel-sel sihat dan membantutkan proses penyembuhan dalam badan anda. 


Oleh yang demikian, anda digalakkan untuk mengambil regular supplements of vitamin C bagi membantu proses membuang parut jerawat. Disarankan 500 ke 1000mg setiap hari. Lihat pada label vitamin C anda ada berapa mg kandungan vitamin C yang ada. Kalau 500mg ambillah 2 biji setiap hari. Kalau 1000mg sebiji je setiap hari.

shaklee untuk kesihatan optimum

2. Tambahkan vitamin E ke dalam regim vitamin harian anda juga, vitamin E sejenis vitamin yang badan anda tidak dapat hasilkan penting untuk pertumbuhan rambut yang sihat dan membaiki sel-sel kulit anda. Kebanyakan pakar perubatan menyarankan di antara 200 ke 400 international unit (IU) of vitamin E. Vitamin E bukan sahaja membantu menghilangkan parut, ia juga sangat membantu melawan penuaan pra-matang untuk memastikan kulit anda sentiasa lembut, anjal dan sihat untuk tahun-tahun akan datang.


3. Dan supplement terakhir sekali yang membantu menyembuhkan parut jerawat ialah zink kompleks. Zink merupakan satu daripada mineral terpenting bagi proses penyembuhan, dan anda disarankan mengambil dose sebanyak 15mg zink setiap hari. Zink dapat membantu pulihkan parut jerawat anda  dan juga berupaya meningkatkan sistem imun badan anda.

Kegunaan Luaran [ External Uses ]

Picit satu kapsul vitamin E dan urutkan minyak vitamin E di atas parut jerawat sebelum tidur. Minyak vitamin E ni bagus untuk menyembuhkan tisu-tisu yang rosak, minyak itu sendiri dapat melembapkan kulit, mengurangkan keradangan, kemerahan dan iritasi semasa jerawat dalam proses pemulihan untuk kering. 


Senang je kan kalau kita ikut betul-betul cara di atas ni. Sedar tak sedar dah hilang parut jerawat. Itu pun jika kita konsisten ambil setiap hari dan disiplin mengamalkannya. Selamat mencuba!

Jika anda berminat nak dapatkan vitamin E, vitamin C dan Zink kompleks sila lah hubungi saya yer...consultation percuma je sayang...=)

salam sayang.....hani.....

0 comments:

Disclaimer

Segala testimoni atau penulisan tentang produk yang dikongsikan dilaman ini bukan bertujuan merawat,mencegah,mendignose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat dari pakar kesihatan.

Copyright © Diary of My Life | Powered by Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com