Monday, 22 September 2014

Kenapa Kena Makan Kolagen?

Haaa tengah malam ni kita taknak banyak cerita,just nak share dengan korang manfaat kolagen je..





Korang semua mesti tahu kan info ni, semakin umur kita bertambah tubuh kita akan menghasilkan semakin kurang kolagen. Akibatnya badan kita akan banyak kedutan dan garis halus kulit akan jadi kendur..paling obvious tang muka tu. Bila kurang kolagen memang ketara beza dia.


 Erm sebenarnya umur bukanlah hanya satu faktor sahaja yang menyebabkan kekurangan kolagen tetapi kerosakan kolagen juga boleh menjadi sangat pantas bila kita terdedah dengan faktor luaran seperti matahari, radikal bebas di udara, air dan cara pemakanan kita, merokok dan lain-lain lagi. 


Saya nak straight to the point je bagaimana Shaklee punya collagen mampu membantu kulit kita mengekalkan elastisiti semulajadi dan memperlahankan kejadiran kedut-kedut pada wajah seseorang.


1. Korang akan tampak lebih muda. Haa part ni semua perempuan suka kan..kolagen Shaklee membantu menguatkan rambut dan merangsang pertumbuhan semula rambut secara semulajadi. Tak payah pegi salon untuk tambah rambut. Makan kolagen je dah cukup.

2. Kuku akan jadi lebih kuat, bintik putih akan hilang dan pangkal kuku akan mengekalkan warna yang sihat.

3. Kulit akan rasa kurang kering berbanding sebelum dan elastisiti akan bertambah baik. Kulit kita juga akan sembuh dengan cepat. Parut jerawat pun akan berkurang

4. Shaklee Collagen membantu menghilangkan tanda penuaan. Kalau konsisten, tanda penuaan belakang tapak tangan akan hilang.

5. Kolagen ni sebenarnya sama penting untuk tulang, sama juga seperti tulang perlukan kalsium. Shaklee punya kolagen mampu menguatkan tulang dan mengurangkan kemungkinan tulang menjadi rapuh.

6. Kolagen Shaklee juga membantu mengurangkan kesakitan dan geseran sendi-sendi. 

7. Kolagen Shaklee sangat bagus untuk mata sebab kornea memerlukan kolagen dan ianya membantu mengekalkan otot mata supaya tetap anjal.

8. Tak larat nak taip dah ni..manfaat kolagen terlalu banyak..Shaklee Collagen memastikan otak sentiasa sihat. Sel Gyla membekalkan nutrisi kepada otak, proses ni memerlukan kolagen!

Banyak sebenarnya manfaat Shaklee Collagen ni..ini pun baru sikit je ai bagi tau. ok dah ngantuk sangat dah ni uols....gudnite!!

Puan Hani | Shaklee Independent Distributor [ID:883549]
019-3630891| Email: healthybeuti@gmail.com

0 comments:

Disclaimer

Segala testimoni atau penulisan tentang produk yang dikongsikan dilaman ini bukan bertujuan merawat,mencegah,mendignose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat dari pakar kesihatan.

Copyright © Diary of My Life | Powered by Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com