Saturday, 30 August 2014

Gejala Ovarian Cyst


Mungkin ada antara kita yang belum tahu gejala Ovarian Cyst dan jenis-jenis cyst dalam kilang ovari wanita, mengikut bacaan saya cyst ni ada yang merbahaya, malignant (jenis kanser), benign (bukan kanser), yang merosakkan benih dan peranakan (endometriosis) dan yang boleh hilang sendiri tanpa rawatan (follicular cyst).


Jenis-jenis Cyst





Cyst adalah sejenis tumbuhan dalam kilang ovari. Kenapa ia digelar cyst? Sebabnya tumbuhan ini mesti mengandungi cecair yang bercampur protein, darah beku, darah haid, minyak, lemak dan lendir. Kadang akan hadir sekali dengan tumbuhan daging , rambut, cartilage, tulang dan lain-lain.





Jom baca jenis-jenis cyst yang wujud di kalangan wanita...

1.  Follicular cyst- follicular cyst seakan karung telur yang mengandungi air. Ia tidak pecah pada waktu subur/ovulation tetapi ia terus membesar sehingga mencapai ukuran 5cm. Biasanya ia akan pecah sendiri tanpa perlu dibedah dan airnya akan diserap ke badan.

2. Corpus luteal cyst- Corpus luteal cyst bermula dari bekas kantung telur yang telah pecah dan kehamilan telah berlaku. Peranan Corpus luteum ialah untuk menguatkan kehamilan diperingkat awal sebelum uri mengambil alih peranan tersebut. Corpus luteal cyst bole membesar sehingga 8cm. Biasanya cyst jenis ini akan pecah dengan sendiri dan cecairnya akan diserap dalam badan.

3. Hemorrhagic cyst- hemorrhagic cyst ialah sejenis cyst yang mengandungi darah, ia boleh bermula dari follicular cyst atau corpus luteak cyst ,pendarahan berlaku ke dalam cyst atau pecah dan darah melimpah merata dalam perut menyebabkan kesakitan yang amat sangat.  Cyst jenis ini perlu pembedahan cemas.

4. Ruptured ovarian cyst- Menyebabkan kesakitan dan perlu pembedahan cemas

5. Endometriotic cyst ovari- mengandungi darah kotor, merosakkan ovari, saluran fallopio dan perlu dibedah cemas.

6. Dermoid cyst ovari atau 'terratoma' mengandungi cecair berminyak dan lemak,rambut, cartilage, gigi atau tulang. Kes macam ni perlu dibedah.



                                                                                                                   Rujukan: Dr.Hamid Arshat


Kebanyakan wanita tidak menyedari kehadiran cyst ovari ini sehingga mereka melakukan pemeriksanaan ultrasound dan pelbagai prosedur rawatan lain. Cyst apabila membesar akan mencengkam dan menolak organ lain dan menghasilkan simptom seperti sakit belakang, pendarahan dan kesakitan ketika bersetubuhan. Adalah sangat penting jika anda mengalami sakit dibahagian perut yang teramat sangat segera lah berjumpa doktor untuk pengesahan.

Apa yang menyebabkan Cysts Ovari? Selalunya punca berlakunya cysts ovari ialah kerana ketidakseimbangan hormon dan dikaitkan dengan penggunaan ubat kesuburan yang merangsang secara berlebihan pada sistem pembiakan.

Diet boleh memainkan peranan dalam membantu untuk menghapuskan cysts ovari. Mengurangkan atau tidak menggunakan produk tenusu, tepung putih dan makanan diproses dan makan lebih banyak buah-buahan, sayur-sayuran hijau dan serat boleh membantu tubuh sembuh secara semula jadi.

Oleh kerana kemampuan untuk mengembalikan keseimbangan hormon pada tahap yang betul di dalam badan seseorang wanita, pencegahan dan pengurangan cyst ovari selalunya berkesan dengan pengambilan vitamin E apabila ia digunakan sebagai makanan tambahan. Bagi membolehkan badan untuk mengumpul sebatian yang dikenali sebagai prostaglandin yang mempunyai fungsi anti-radang, badan memerlukan bahan yang dikenali sebagai gamma-linolenik asid (GLA) yang merupakan asid lemak, di mana, sebatian ini amat banyak terdapat dalam minyak herba evening primrose.

Sumber tambahan untuk asid lemak ini adalah daripada minyak diet tambahan seperti minyak dari biji flaks, minyak zaitun, minyak daripada borage dan minyak blackcurrent. Kedua-dua minyak hati ikan kod dan ikan halibut kaya dengan GLA dan boleh digunakan sebagai makanan tambahan juga. Keradangan yang sering berlaku dalam badan boleh dikurangkan dengan menggunakan vitamin C dalam kombinasi dengan bahan-bahan berasaskan tumbuhan yang dipanggil bioflavonoids. Ianya berperanan memelihara fungsi estrogen dan bertindak bersama-sama dengan vitamin C dalam badan. Ia mengekalkan fungsi hormon estrogen oleh keupayaan memecahkan hormon dengan terlalu cepat dan bergantung kepada bila badan mula memecahkannya. 

Pelbagai herba dan makanan yang biasa didapati seperti bawang dan bawang putih, buah-buahan bermusim seperti ceri dan beri, benih-benih anggur, lada dan anggur hitam kaya dengan bioflavonoids ini. Buah-buahan sitrus juga sangat kaya dengan sebatian ini. Sebatian seperti rutin, buah-buahan sitrus mempunyai bahan-bahan seperti hesperidin, sebatian catechin, dan quercetin, semua boleh digunakan sebagai makanan tambahan dan boleh didapati dalam bentuk supplement, tambahan pula ekstrak biji anggur atau pycnogenolcan juga digunakan sebagai makanan tambahan. Penggunaan  vitamin A atau beta-karotena mampu mengekalkan lapisan ovari yang sihat dan berfungsi, ini dapat menghalang pembentukan cysts.

Cuka Apple Cider juga telah dikenali untuk memberi manfaat kepada rawatan cysts ovari. Cuka epal mengawal keseimbangan asid / alkali dan membantu sel badan melindungi badan daripada pembentukan cysts dan juga mengecutkan cysts.

Huhu seram pulak kan tengok gambar cyst tu...So memang betul la dalam artikel ni kata supplement yang bagus untuk memusnahkan cyst ialah GLA Complex, Vitamin E, Vitamin C dan jugak CarotoMax (Beta Carotene). Bukan saja musnahkan cyst tetapi juga mampu melawan kanser. Cyst yang dibiar lama-kelamaan akan merebak menjadi kanser. Sebab tu kita orang perempuan ni digalakkan mengambil supplement. Mencegah lebih baik daripada mengubati kan..bila dapat penyakit baru lah kalut nak cari ubat, harga ubat pun dah makan beribu belum masuk kimoterapi lagi tu..Tak rugi kan makan supplement..ok nak telan GLA,Vitamin E, Vitamin C sekarang jugak..dengan botol-botol skali ku nak telan..hahaha..overrr..

Untuk pertanyaan lanjut tentang supplement jangan malu-malu call/whatsapp je saya..=)










Puan Hani| Shaklee Independent Distributor [ID: 883549]
Whatsapp: 019-3630891| email: healthybeuti@gmail.com

Monday, 25 August 2014

Putus Haid- Apa Itu Menopause?

Apa itu menopause?

Menopause bermaksud tiada lagi mengalami kedatangn haid. Anda tidak boleh lagi mendapat zuriat. Haid mungkin berhenti secara tiba-tiba, beransur-ansur atau tidak kerap.

Bila menopause berlaku?


putus haid
Menopause berlaku dikalangan wanita yang berumur 45 hingga 55 tahun. Purata berumur 50 tahun.

Bolehkah Menopause berlaku sebelum umur 40 tahun?

Ya, ia boleh berlaku sebelum berusia 40 tahun. Ia dikenali sebagai menopause awal, ini bermakna ovari tidak lagi berfungsi. Bilangannya sekitar satu peratus dari jumlah wanita menopause yang mungkin disebabkan oleh:

+ Pembedahan, contohnya pembedahan mengeluarkan barah ovari.
+ Penyakit-penyakit berkaitan darah (autoimmune) contoh 'Systemic Lupus Erythromatosus', Rheumatoid Arthritis, Hypothroidism atau Crohn's Disease.
+ Penyakit keturunan, contoh Familian Ovarian Failure dan Galactosaemia
+ Jangkitan viral
+ Kebanyakan sebab-sebab masih belum diketahui

Apa pula tanda-tanda menopause?


Tanda-tanda menopause ni pula terbahagi kepada beberapa GEJALA:

Gejala Vasomotor

~Panas dan kemerahan dimuka
~Berpeluh
~Denyutan jantung laju
~Serangan kegugupan(panik)
~Susa tidur

Gejala Mental

~Emosi yang berubah-ubah
~Suasan perasaan yang berubah-ubah
~Keletihan
~Kurang daya ingatan
~Mudah tersinggung
~Kurang daya seks

Gejala Saluran kencing/ Urogenital

~Kekeringan faraj
~Kencing tidak terkawal
~Kerap kencing
~Penyakit tulang
~Tulang menipis (Osteoporosis)
~Ketinggian badan mengurang
~Kepatahan tulang

Lain-lain Gejala:
~Kulit menipis(atrophy)
~Kehilangan keanjalan kulit
~Kulit kering
~Rambut gugur
~Mudah mendapat ruam

85% wanita menopause mengalami keadaan panas dan  kemerahan di muka. Apa puncanya? Basically kepanasan mula dirasai dari kepala dan muka kemudian menular ke leher diikuti bahagian lain badan. Keadaan ini akan berakhir untuk tempoh 3 hingga 6 minit. Denyutan jantung juga akan menjadi lebih laju secara tiba-tiba. Suhu badan meningkat dan anda akan perasan badan mengeluarkan peluh lebih dari biasa. 

Wanita yang menopause biasanya akan terdedah kepada penyakit jantung, Osteoporosis dan angin ahmar (strok). Sebab tu bila usia diambang menopause kita digalakkan untuk menjaga kesihatan dan mengamalkan gaya hidup yang lebih sihat contohnya:

~Elakkan merokok
~Makan makanan berkhasiat
~Selalu bersenam
~Berfikir secara positif
~Melakukan pemeriksaan Pap Smear
~Melakukan pemeriksaan payudara


Sekarang ni dah tak perlu rawatan yang teruk-teruk untuk mengurangkan tanda-tanda menopause ni sebab lebih ramai wanita memilih supplement daripada rawatan yang makan ribuan ringgit. Bagi yang berminat nak consume supplement saya cadangkan u all tambahkan GLA (Gamma Linolenik Acid) dalam diet harian u all,lagi-lagi yang sipi-sipi yang nak menopause tu.


Inilah dia rupa GLA Shaklee, ikut kajian graf wanita yang tidak mengambil GLA, paras hormon Estrogen dalam badan wanita yang menghampiri menopause akan drop atau jatuh terus ke angka kosong (0)  bermakna mereka akan mengalami semua tanda-tanda menopause(kemurungan,rambut gugur,kulit kemerahan dan kering) serta merta. Bila keadaan ni berlaku tentulah kita sendiri pun akan terkejut dengan perubahan yang berlaku 
& mengambil masa untuk adapt semua ni kan..betul tak?

Berbeza wanita yang mengambil GLA Shaklee, seseorang wanita yang menopause tetap akan putus haid juga tapi mereka tak perasan perubahan-perubahan ni..kuku tetap cantik, kulit glowing je, feeling good-good gitu,happy,tak cepat marah,emosi stabil dan gembira, rambut tak gugur..graf wanita yang consume GLA Shaklee tetap akan turun ke kosong (0) tapi tak jatuh terus secara mendadak macam wanita yang tak consume GLA Shaklee.


Best kan?memang ramai antara customer saya yang suka sangat dengan GLA Shaklee...mana taknya ini pun dah dekat 28 botol kena rembat bulan ni..i is teruja uolss...=)









Puan Hani| Shaklee Independent Distributor [ID: 883549]
Whatsapp:883549| healthybeuti@gmail.com

Friday, 22 August 2014

Vitamin C Hilangkan Kedut Satu Badan!

Saya dan Vitamin C memang tak boleh dipisahkan...bukan saya saja malah semua wanita di dunia ni tahu bila sebut Vitamin C ia sinonim dengan kecantikan kulit..betul tak? Zaman canggih sekarang ni bukan setakat tablet Vitamin C je tapi sekarang dah ada suntikan Vitamin C dan macam-macam lagi. Bagi saya tak perlu la nak suntik-suntik bagai tu..telan tablet Vitamin C  dah cukup.



Omaigod! seriously??

Basically, Vitamin C ni popular untuk mengekalkan kulit yang cantik malah ia merangsang pembentukan kolagen. Bagi yang tak tahu apa itu kolagen, kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Vitamin C mampu mengurangkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik. Malam ni saya berminat sangat nak share kelebihan Vitamin C Plus Sustained Release Shaklee..jom baca:




Manfaat Vitamin C Plus Sustained Release:
  • Kekurangan Vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, kulit nampak sembap, luka lambat sembuh, kulit menjadi kering,ruam dan kulit kasar. Dengan mengambil Vitamin C Plus ia mampu memperbaiki simptom pendarahan, luka akan cepat baik dan kering.

  • Vitamin C Plus berupaya meningkatkan sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun. Vitamin C mengurangkan alergi hidung dan kulit serta asthma. Vitamin C Plus mengurangkan simptom flu dan selsema.

  • Vitamin C Plus mampu memerangi kanser dengan meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel-sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh badan dengan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel kita.

  • Vitamin C mencerah dan mencantikkan kulit. Satu biji Vitamin C untuk kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan, dan menyekat pembentukan pigmen. Pigmen ni lah penyebab utama kejadian jeragat.

  • Vitamin C memperbaiki insomnia, stress dan masalah berkaitan mental seperti keresahan.

  •  Vitamin C mampu mengurangkan kolesterol dan tekanan darah.mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghindarkan arteriosclerosis,thrombus, menghalang pendarahan dalaman,hidung berdarah,pendarahan serebral dan skurvi.

Shaklee Difference


Ini lah part yang paling saya suka..Shaklee Difference! Shaklee difference ni lah yang membezakan Vitamin C plus dengan Vitamin C dari jenama lain. Okay langkah pertama sebelum anda nak beli Vitamin C mestilah periksa kandungan dia. Pastikan vitamin C tu mengandungi bioflavonoid, setiap tablet mengandungi 120mg bioflavonoid (25% daripada bioflavonoid,diekstrak dari kulit buah). Sebab tu ia dinamakan Vitamin C Plus! Ia meningkatkan keberkesanan Vitamin C didalam tubuh kita, melegakan inflamasi,menentang infeksi dan radikal bebas. 

Syarat kedua memilih Vitamin C ialah pastikan ianya bersifat 'Sustained Release'. 


Kenapa?


Setiap tablet Vitamin C mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah termasuk kulitnya (500mg) dan setiap sejam sebanyak 100mg Vitamin C akan dibebaskan kedalam tubuh anda. Ini bermakna kesemua 500mg Vitamin C dah betul-betul terserap ke dalam badan anda. Jenama lain walaupun 1000mg tapi tak semua vitamin C dapat diserap kerana tiada sifat 'sustained release' ni. Ujian klinikal telah membuktikan Vitamin C didalam 2 tablet Vitamin C Shaklee (dalam jurang masa 5 jam) mampu kekalkan plasma darah kita sebanyak 24jam! Amazing..takde lagi Vitamin C yang bersifat 'sustained release' macam Vitamin C Shaklee.

Berminat nak cuba Vitamin C tak? 

Apalagi cepat whatsapp i or tinggalkan komen di ruangan di bawah i akan contact uols..=)

note: ok i is esaited nak telan sebotol Vitamin C dengan botol2 tu skali..ahahaha
Esok kita jumpa lagi yer..inshaAllah...selamat malam!










Puan Hani | Shaklee Independent Distributor [ID: 883549]
Whatsapp: 883459 | Email: healthybeuti@gmail.com

Thursday, 21 August 2014

Tips Penjagaan Kulit


Nampak tak gambar kat atas ni? Perasan tak kulit beliau makin cerah? Nak tahu rahsia kulit makin cerah dan anjal? Produk Shaklee dah tentu laahhh...nak tahu tak apa produk beliau guna? Jom baca:-



tips kulit cantik gebu
Nutriwhite Gentle Deep Foaming Cleanser NutriWhite

+ Membersihkan dan menyegarkan kulit
+ Rumpai laut menghilangkan kekotoran, membuang sel-sel kulit mati dan menegangkan kulit
+ Alga hijau menyahtoksin dan melembapkan
+ Strawberi Begonia mencerahkan dan mengimbangkan pigmen
+ Lembut dan menyegarkan





ESP SHAKLEE

Energizing Soy Protein (ESP)

+ ESP merupakan satu-satunya produk di pasaran yang mengandungi 9 jenis asid amino yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia.
+ ESP diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral.
+ ESP merangsang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen anti-penuaan,mengembalikan kecerahan kulit dan kepejalan otot,mempercepat sembuhan luka dan mengurangkan kesan parut.




Kelebihan Vitamin C
Sustained Release Vitamin C 500mg

+ SR Vitamin C Shaklee merangsang peAmbentukan kolagen,ianya mampu mempertingkatkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik.
+ Vitamin C Shaklee meningkatkan sistem imun tubuh dengan membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman,mengurangkan simptom flu dan selsema.
+ Pengambilan vitamin C setiap hari mampu mencantikkan kulit dan menjadikan kulit lebih cerah,melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.


Sekarang u all dah tahu kan apa rahsia si cantik ni memiliki kulit yang lebih cerah dan licin. Tiga produk ni je yang dia guna. Dengan harga yang mampu milik kini semua orang mampu untuk memiliki kulit secantik ini. I tengok pun terus jadi esaited.hehe..

Salam sayang....hani










Puan Hani| Shaklee Independent Distributor[ID:883549]
Whatsapp: 019-3630891 | Email: healthybeuti@gmail.com

Wednesday, 13 August 2014

Petua Hilangkan Bintik Hitam


Petua nak hilangkan bintik hitam dekat muka senang je. Mula-mula ambil putih telur dari 2 biji telur. Lepastu rendamkan sehelai tisu muka ke dalam putih telur dan tampal pada bahagian muka yang ditumbuhi bintik hitam. Biarkan sehingga kering kemudian tanggalkan tisu muka tersebut. Lihat bintik hitam yang melekat pada tisu muka tersebut. Kemudia cuci muka hingga bersih dengan pencuci muka. Amalkan 2x seminggu.

Selamat mencuba!

Tuesday, 12 August 2014

Kebaikan Peppermint Ginger Plus Shaklee

Sebelum tidur saya nak share sikit satu produk yang agak hot dikalangan ibu-ibu mengandung..apa dia tu?tentulah Peppermint Ginger Plus..mana taknya bila datang satu tahap perut angin,pedih ulu hati Peppermint Ginger la jadi peneman setia..bukan wanita mengandung je orang-orang tua,remaja pun tak terkecuali diserang pedih ulu hati,kembung perut,angin dalam badan.Jom baca apa manfaat Peppermint Ginger Plus Shaklee..

Kenapa namanya Peppermint Ginger Plus bukan Peppermint Ginger sahaja? Kerana sebiji Peppermint Ginger Plus bukan setakat ada halia sahaja tapi ada bermacam-macam lagi herba untuk memberi tindakan maksimum kepada tubuh badan anda.


Manfaat Peppermint Ginger Plus

  • Pudina (Mint Leaves) - Manfaat pudina melegakan otot perut dan juga mempunyai kuada penenang. Pudina membantu dalam penghadaman, mabuk laut/darat,melegakan kesakitan gastrik, pedih ulu hati dan cirit-birit. Selain itu daun pudina melegakan kesakitan perut selepas muntah dan kehilangan selera makan selepas kemoterapi. merangsang pengeluaran peluh, bila berpeluh ia akan menyekat demam apabila seseorang dijangkiti selsema. Perasaan sejuk dan menyegarkan daripada pudina membantu memelihara pemikiran yang jelas dan tetap fokus.
  • Halia (Ginger)- Masyarakat Cina telah menggunakan halia sejak 2 ribu tahun dahulu. Halia merangsang rembesa enzim Salvia untuk pencernaan makanan. Ia melegakan ketidakselesaan perut dan usus, sakit haid, loya dan mual angin ketika mengandung, selepas melahirkan anak (waktu berpantang). 
  • Pokok Adas(Fennel)- Orang-orang Eropah mengambil biji adas selepas makan untuk menghilangkan kembung perut. Ia melegakan sakit perut, melegakan gejala selsema dan juga membantu masalah alergi pada saluran usus.
  • Cekur Manis(Anise)- Cekur manis sudah lama digunakan oleh masyarakat Mesir purba. Ia melegakan masalah pencernaan dan gejala kesakitan haid, batuk dan kahak. Merangsang rembesan jus gastrik untuk pencernaan, menahan kulat yang menyebabkan penyakit kulit. Melegakan haba di musim panas dan lembap, memberi peredaran tenaga di dalam badan dan lebut pada perut.

Tahukah Anda?
Satu kajian di United Kingdom menunjukkan halia menghalang muntah selepas pembedahan pesakit wanita.  Penyelidik di Switzerland mendapati halia adalah berkesan sebagai remedi lain seperti merawat mabuk laut. Laporan penyelidikan awal telah merumuskan bahawa halia adalah berkesan dalam merawat dan mencegah kesakitan ketika dalam perjalanan/pengembaraan.










Puan Hani | Shaklee Independent Distributor [ID: 883549]
Whatsapp: 883549| Email: healthybeuti@gmail.com

Friday, 8 August 2014

GLA Shaklee Melawan Kanser

Salah satu peringkat yang paling ditakuti umum ialah apabila kita mengetahui kita dijangkiti kanser dan kanser itu mula merebak ke organ lain..seram je kan..peringkat yang merbahaya ini dinamakan Metasis (penyebaran sel kanser ke organ lain). GLA Shaklee telah terbukti mampu menghalang penyebaran sel kanser dengan membantu menambahkan 'kekuatan pelekat sel' (cellular glue) yang kita panggil 'E-Cadherin'.

Apa Fungsi E-CADHERIN?

E-Cadherin memegang sel kanser dengan sangat kuat antara satu sama lain dan menghalang sel kanser dari menjadi LONGGAR, PECAHdan TERSEBAR ke tempat lain.

TERBUKTI!

Dalam satu kajian, GLA telah ditambah dalam pelbagai jenis kultur sel kanser manusia. E-Cadherin(gam kepada sel kita) telah BERTAMBAH dibahagian sel kanser di kolon,payudara,melanoma dan hati dalam hanya 24jam sahaja! Ini bermakna sel-sel ini telah melekat bersama, tidak longgar dan pecah atau menempel ke bahagia organ lain.

Manakala satu set kultur sel kanser TANPA GLA diletakkan ditempat berasingan. Amat menakutkan apabila kesemua sel kanser ini telah pun pecah berderai (melekat pada organ-organ lain)

" Peningkatan E-Cadherin dalam sel manusia membuktikan kehadiran bahan anti-kanser di dalam GLA"- Dr.W.G JIANG, chief author of the study.

salam sayang...









Puan Hani| Shaklee Independent Distributor [ID: 883549]
Whatsapp: 019-3630891 | Email: healthybeuti@gmail.com

Cara Cepat Hamil

GLA Shaklee (Gamma Linolenik Acid) menurunkan kolesterol dan ia membantu melegakan sindrom pra haid (PMS) seperti senggugut dan membantu meningkatkan lendir serviks yang berkualiti untuk kesuburan. Ia juga membantu mengatasi masalah kekejangan pada otot dalam rahim dan sekitarnya.

Mengikut kajian, keadaan ini berlaku apabila tubuh seseorang kekurangan GLA (Gamma Linolenic Acid) itu tadi. Jadi sebagai memenuhi GLA yang kurang tadi, pengambilan GLA Complex adalah perlu.

BAGAIMANA GLA BANTU ISTERI CEPAT HAMIL



wanita mengandung

GLA bantu seseorang wanita menghasilkan lendir serviks yang berkualiti untuk kesuburan iaitu lendir yang berwarna putih telur.Kalau anda perasan ada sekali dalam sebulan akan mengeluarkan cecair seakan-akan putih telur itu,keadaan ini lah waktu subur anda sebenarnya. Tetapi tak semua orang akan mendapati cecair yang dihasilkan tu 'subur'. So di sinilah fungsi GLA tersebut untuk membantu para isteri mendapatkan lendir serviks yang berkuliti dan betul-betul subur. Cecair yang subur ini dapat membantu sperma untuk berenang terus ke tiub falopio untuk bersenyawa dengan sel ovum. 


cara cepat hamil



Bukan itu saja, cecair ini juga membantu sperma untuk terus hidup dalam tiub falopio sehingga 5 hari! Sperma biasanya dapat hidup di tiub falopio adalah selama 48jam sahaja. So misalnya kalau isteri tak 'kena' waktu subur pun ovum masih berpeluang untuk bersenyawa sebab sperma masih ada di situ hingga hari ke-5! Rezeki anak la katakan...cuba anda periksa cecair serviks anda..eheheeheh...

Kalau dah subur, adakah kita akan jadi terlebih subur bila ambil GLA Complex?


Tidak laaa...GLA Complex hanya membantu isteri yang mempunyai masalah kesuburan sahaja, kalau dah subur tu takde lah sampai 2-3kali bertelur sebulan..kiki..


Jadi wahai para isteri anda semua jangan berputus asa yer..anda masih mempunyai peluang yang cerah dengan mengamalkan GLA Complex Shaklee...jangan tunggu lama-lama baru nak bertindak ok..walaubagaimapun, kita hanya merancang dan berikhtiar hanya Allah swt sahaja yang Maha Pemberi..

salam sayang...










Puan Hani| Shaklee Independent Distributor [ID:883549]
Whatsapp/call: 019-3630891|Email: healthybeuti@gmail.com

Wednesday, 6 August 2014

GLA Shaklee vs EPO

Entri sebelum ni saya ada share tentang kebaikan GLA untuk kelihatan cantik dan langsing. Actually dekat kedai-kedai pun ada juga jual GLA tapi dari sumber Evening Primrose Oil (EPO). Siapa tak kenal EPO, biasanya EPO boleh didapati dengan mudah dekat farmasi cuma jenama sahaja yang berbeza. Sebut je jenama apa kat Malaysia ni rasanya semua saya dah cuba. Sebelum saya kenal Shaklee saya pernah cuba pelbagai produk EPO contoh macam Kordel's, Blackmores, Natural Farm dan banyak lagi. Saya penggemar supplement cuma dulu dek kerana kecetekan ilmu asal ada brand yang murah je atau yang sedang promosi saya terus je beli. Masa tu tengah jahil ingatkan semua brand sama je GLA nya..rupanya tak sama..

Okay taknak cerita panjang sekarang saya nak share sikit apa bezanya GLA Shaklee dengan EPO dan soalan-soalan yang biasa orang tanya tentang GLA dan EPO.


Soalan yang kerap ditanya: Apa bezanya GLA dan EPO? Shaklee takde jual EPO ke?
Jawapan yang mudah dan padat: EPO kaya dengan GLA. Borage juga kaya dengan GLA. Tapi kebanyakan GLA yang sedia ada di pasaran dihasilkan daripada EPO.,,tetapi RAMAI YANG TAK TAHU kepekatan GLA berbeza dalam kedua-duanya. BORAGE mengandungi GLA dua kali ganda lebih tinggi dari EPO. Dari segi bioavailabiliti (kadar penyerapan) BORAGE juga adalah tiga kali lebih berkesan daripada EPO.

Soalan yang patut anda tanya: Patut beli EPO atau GLA Complex Shaklee? 
Apa yang saya boleh bagitahu adalah GLA Complex Shaklee menggunakan bunga Borage sebagai bahan utamanya yang mana borage mempunyai kepekatan GLA yang paling tinggi..selebihnya saya biarkan anda yang buat keputusan.

Soalan HOT: Habis tu kenapa produk Shaklee disebut GLA COMPLEX? Kenapa tak sebut BORAGE OIL je?
Sebab kandungannya yang COMPLEX! GLA bukan sekadar borage sahaja.GLA Complex Shaklee mengandungi Asid Gamma Linolenik (dari minyak borage), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan Vitamin E yang asli. Bioavailabitinya terbukti secara klinikal mampu menyerap ke dalam sel dan tisu dengan lebih baik.

Sekarang tiba masa anda sendiri yang buat keputusan samada nak EPO atau GLA Complex. Jadilah pengguna yang bijak.

Saya dan wanita lain memilih GLA Complex Shaklee untuk kelihatan cantik dan menawan. Oppsss...GLA bukan sahaja untuk wanita, lelaki,warga emas, remaja dan kanak-kanak pun digalakkan mengambil GLA sebagai makanan tambahan mereka. 

Salam Sayang.....

Puan Hani | Shaklee Independent Distributor [ID: 883549]
Whatsapp: 019-3630891 | Email: healthybeuti@gmail.com

Monday, 4 August 2014

Kebaikan Borage Oil dalam GLA Shaklee

Sempena promosi GLA bulan ni saya nak share sikit kehebatan Borage Oil. Kalau kita perhatikan kat belakang botol Gla Shaklee tu hampir 75% Borage Oil ada dalam GLA. Saya teruja nak share satu artikel mengenai Borage Oil ni.. rupanya GLA berupaya meningkatkan penghasilan susu bagi ibu yang menyusukan bayi. GLA juga berkesan dalam pengecutan rahim wanita selepas bersalin. Ok taknak buang masa kita baca je apa artikel ni tulis tentang kebaikan Borage Oil.
--------------------------------------------------------------------
Borage is a plant. Its flowers and leaves as well as the oils from its seeds are used as medicine.

Borage seed oils is used for skin disorders including eczema, saborrheic dematitis, and neurodermatitis. It is also used for rheumotoid arthritis (RA), stress, premenstrual syndrome (PMS), diabetis, attention deficit-hyperactivity disorder (ADHD), acute respiratory distress syndrome (ARDS), alcoholism, pain and swelling (inflammation) and for preventing heart disease and stroke.

Borage flower and leaves are used for fever, cough and depression.

Borage is also used for a hormone problem called adrenal insufficiency, for "blood purification", to increase urine flow, to prevent inflammtion of the lungs, as asedative, and to promote sweating. Borage is also used to increase breast milk production and to treat bronchitis and colds.

Borage is applied to the skin infantile seborrheic dermatitis and is also used in dressing to soften the skin.

In foods, borage is eaten in salads and soups.

In manufacturing, borage is used in skin care products.

How does it works?
Borage seed oil contains a fatty acid called Gamma Linolenic Acid(GLA). GLA seems to have anti-inflammatory effect. Borage flower might have an antioxidant effect. 
-------------------------------------------------------------------------
Amacam? teruja tak? i is teruja uolss...tak sabar nak jadi cantik. Sekarang jugak nak telan GLA..anda bagaimana?









Puan Hani| Shaklee Independent Distributor [ID: 883549]
019-3630891| healthybeuti@gmail.com

Sunday, 3 August 2014

Kebaikan GLA Complex Shaklee

Ramai yang masih tak tahu apa itu GLA dan apa fungsi sebenar GLA Complex Shaklee. Tapi bagi yang pernah consume EPO (Evening Primrose Oil) mesti tahu apa itu GLA. Sebenarnya GLA (Gamma Linolenik Acid) mempunyai fungsi yang sama macam EPO tapi di Shaklee kita panggil dia GLA...sebab apa? haa yang ni anda semua kena tahu..sebabnya GLA Shaklee mempunyai kesan 3x ganda lebih baik dan cepat berbanding EPO yang berada di pasaran sekarang. GLA Complex berfungsi menstabilkan hormon di dalam badan kita. Boleh diambil oleh lelaki dan wanita. Ia sangat membantu lagi-lagi kalau u all mengalami masalah jerawat, mereka yang mempunyai masalah menstrual, menopause bagi wanita, andropause bagi lelaki, darah tinggi dan kencing manis. Kelebihan utama GLA Shaklee ini ialah ia mengandungi vitamin E yang asli yang mana sangat baik untuk kulit kita luaran dan dalaman.


Shaklee Difference:
  • Kebanyakan GLA tersedia di pasaran dihasilkan dari Evening Primrose Oil (EPO), tapi GLA Shaklee diekstrak dari borage yang mengandungi lebih dari 2 kali ganda GLAberbanding EPO.
  • Borage juga adalah 3 kali lebih dari segi bioavailabiliti dan 3 kali lebih berkesan dari EPO. Shaklee mengekstrak GLA dari borage yang ditanam secara organik di kawasan Saskatchewan.
  • Setiap kapsul mengandungi lebih 300mg GLA yang mana adalah sumber terbaik Omega-6. 
  • GLA Shaklee digabungkan dengan minyak sunflower dan vitamin E untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya.
  • Kesegaran dan keberkesanan GLA Shaklee terpelihara oleh ShakleeGuard, anti-oksidan semulajadi yang dipatenkan terbukti secara klinikal di mana ia mampu menyerap dan mengadun ke dalam sel dan tisu.


Jom baca kelebihan dan khasiat Shaklee GLA Complex 

  • Membantu mengawal dan mengatur kitaran haid
  • Membantu meningkatkan kesuburan
  • Melegakan PMS (sindrom pra-haid)
  • Membantu dalam menangani menopus
  • Menguatkan kuku dan rambut
  • Menjadikan kulit lebih sihat dan berseri-seri
  • Membantu menangai ekzema
  • Melegakan simptom akibat artritis reumatoid
  • Mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri
  • Menguatkan imuniti tubuh
  • Memperlahankan proses penuaan
  • Mengurangkan blood-clot yang boleh menyebabkan serangan jantung
  • Mengawal kencing manis dan darah tinggi
  • Mengawal kolesterol
  • Untuk fungsi saraf

Salam sayang...









Puan Hani|Shaklee Independent Distributor [ID:883549]
019-3630891| healthybeuti@gmail.com

Disclaimer

Segala testimoni atau penulisan tentang produk yang dikongsikan dilaman ini bukan bertujuan merawat,mencegah,mendignose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat dari pakar kesihatan.

Copyright © Diary of My Life | Powered by Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com