Wednesday, 11 June 2014

Nak kurus tapi nafsu makan menggila!



Sedapkan makanan kat atas tu? tambah lagi nak dekat Ramadhan memang meriah satu meja makan. Setiap kali kita makan pernah tak kita ambil tahu berapa jumlah kolesterol di dalamnya..ke main belasah je..haha sama la kita ekk..kolesterol ni ada DUA jenis, kolesterol jahat dan kolesterol baik. Kolesterol baik atau kita panggil kolesterol HDL membantu mengangkut kolesterol dari salur darah ke hati untuk disingkirkan. Kolesterol jahat atau kolesterol LDL yang duk menempel pada saluran darah kita tu. Tapi kalau dah banyak sangat kolesterol LDL tu yang terjadinya penyakit jantung dan pelbagai lagi penyakit serius lain. 

Apa itu Kolesterol?
Kolesterol merupakan bahan lemak yang terdapat dalam saluran darah dan kesemua sel-sel badan. ia merupakan komponen tubuh yang penting untuk pembentukan sel membran, hormon, hempedu dan tisu-tisu lain dalam tubuh.

Dua sumber utama Kolesterol
Kolesterol dihasilkan secara semulajadi oleh hati anda tetapi ia juga boleh diperoleh dari makanan harian yang kita makan tu. Kolesterol yang anda makan tu akan meningkatkan paras koelsterol darah anda. Kandungan kolesterol darah yang terlalu tinggi akan meningkatkan risiko penyakit jantung dan angin ahmar.


Bagaimana Kolesterol boleh Menyebabkan Penyakit Jantung?
Terdapat dua jenis kolesterol utama dalam darah anda:
  • LDL (Low-density lipoprotein)
  • HDL (High-density lipoprotein)

LDL dikenali sebagai kolesterol "jahat" kerana paras kolesterol LDL yang terlalu tinggi dalam darah boleh membentuk sejenis bahan melekit (plak) dalam saluran darah anda. Plak ini akan menyumbatkan saluran darah dan menyekat aliran darah,seperti yang berlaku semasa serangan jantung atau angin ahmar.

Sebaliknya kolesterol HDL dikenali sebagai kolesterol "baik" kerana ia membantu mengangkut kolesterol dari salur darah balik ke hati untuk disingkirkan. In other words, HDL berperanan "membersihkan" saluran darah.

Oleh sebab tu, untuk melindungi diri daripada penyakit kardiovaskular, anda hendaklah mengekalkan paras kolesterol HDL yang tinggi dan paras LDL yang rendah.


Fitosterol Membantu Menghalang Penyerapan Kolesterol "jahat" atau HDL ke dalam badan anda.

Oleh sebab tu Shaklee telah keluarkan satu produk yang dipanggil Phytocol-ST untuk merendahkan paras kolesterol "Jahat" dalam badan anda. Ermm..kalau korang ni jenis yang tak suka nak control makan elok lah telan Phytocol-ST ni dulu then baru lah belasah makan. 

Mengikut kajian lebih 80 ujikaji mengatakan fitosterol mampu merendahkan paras kolesterol jahat dari menyerap ke saluran darah anda.

Kolesterol HDL (kolesterol jahat) yang tak terkawal dalam saluran darah akan mengakibatkan serangan jantung dan angin ahmar


Jangan tunggu lagi sebelum makanan menggoda anda cepat-cepat telan Phytocol-ST dulu..ok rasa macam nak telan sebotol je..

salam sayang...hani

Puan Hani|Shaklee Independent Distributor [ID: 883549]
019-3630891 | email: healthybeuti@gmail.com


0 comments:

Disclaimer

Segala testimoni atau penulisan tentang produk yang dikongsikan dilaman ini bukan bertujuan merawat,mencegah,mendignose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat dari pakar kesihatan.

Copyright © Diary of My Life | Powered by Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com